Välkomna till Frejas Blotlag

Detta är Frejas Blotlags blogg - här kommer information om kommande blot, hötider och träffar.
Men här kommer det även finnas utrymme för tankar och ord om asatro och sed.

Äring och frid!

måndag 22 april 2013

Sed i vardagen - Vårbloten

Varje år sedan jag förstod att jag var hedning, ja kanske även innan  dess, har jag firat vårens ankomst med att offra i nio dagar. Det är små offer riktade till olika gudomar.
Nu som fornsedare kopplar jag ihop dessa offer med de nio dagars väntan som Frej måste stå ut med innan han får träffa sin Gerd i Barre lund.

Idag är det tio dagar till första maj,
och jag påbörjar mina våroffer!

Jag tackade Skade för vintern och tiden då jag vandrat med henne, och jag tackade även för att hon nu släpper sitt grepp om landskapet och låter våren väcka jorden till liv.

Hell Skade -vi ses igen när snön åter börja falla

/Linda på FrejasÖ

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar