Välkomna till Frejas Blotlag

Detta är Frejas Blotlags blogg - här kommer information om kommande blot, hötider och träffar.
Men här kommer det även finnas utrymme för tankar och ord om asatro och sed.

Äring och frid!

onsdag 7 februari 2018

Sed i vardagen

Idag, efter en jobbig dag på jobbet med jobbiga känslor, och ett långt (men roligt) styrelsemöte i en annan förening, så avslutar jag med att tända tre ljus och tacka de gudinnor som står mig närmast

Skade - för mod att säga ifrån
Siv - för tålamod, besinning och ödmjukhet
Freja- för att jag kan se mef perspektiv på det som hänt

Och jag bad Freja om möjlighet att se det värdefulla i de små tingen, att få behålla min nfikenhet och viljs att lära mig mer

Och så skålar jag i vin för dem var så blir vi alla fyra nöjda :)

/Linda på FrejasÖ

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar