Välkomna till Frejas Blotlag

Detta är Frejas Blotlags blogg - här kommer information om kommande blot, hötider och träffar.
Men här kommer det även finnas utrymme för tankar och ord om asatro och sed.

Äring och frid!

söndag 9 oktober 2011

Skördens betydelse

Vad betdyer skörden för en modern människa? För en person, i ett i-land, som inte har jordbruk, en sån som jag, Korpöga?

Årets skörd för mig bestod av vackra naturfoton. Och vackra naturupplevelser.

Jag har samlat in frön från sommarblommor för att så till våren.
Jag har tittat i trädgården och spridit perennernas fröer där jag vill ha dem.

Jag har letat efter svamp, men hittade ingen, däremot bär. Men fått kantareller av vänner.
Jag har fått tagit del av skörden på affären, genom att få möjligheten att köpa av den.

En skörd behöver inte vara att plocka rotfrukter och slå hö.

Vi kan skörda så mycket i våra liv. Jag har fått skörda av den vänskap som föddes i vårast.
Tänk på alla de gåvor vi får, hela tiden.
Skänk Tors moder, Jord, en gåva tillbaka.



Ljus och frid
Korpöga

2 kommentarer:

  1. Per favore vedere

    / www.versolanuovacreazione.it /

    Dio ti benedica

    SvaraRadera
  2. @ Angelo: (utilizzando Google Translate)
    io non parlo italiano

    Dio vi benedica! :)
    Mio dio mi benedica
    Abbiamo una libera scelta, giusto?


    - scritto da Korpöga/RavenEye ("corvo occhio"?)
    Love and light on your way!
    Luce e la pace nel vostro cammino!

    SvaraRadera