Välkomna till Frejas Blotlag

Detta är Frejas Blotlags blogg - här kommer information om kommande blot, hötider och träffar.
Men här kommer det även finnas utrymme för tankar och ord om asatro och sed.

Äring och frid!

onsdag 1 juni 2011

Nymåne

Denna gång passerade svartmånen den 29 maj förbi i tystnad
och jag hann inte ens ägna Måne en tanke...

Men ibland behöver vi tystnad och stillhet också

Idag är det däremot Nymåne och jag ska ägna en tanke åt Oden

Jag följer ett gudinne- och gudaschema
och vid varje fullmåne och nymåne hedrar jag en gudom
Ett sätt att kontakta gudomen på och lära känna dem

Jag mediterar, och jag läser på i böcker och andra källor
På så sätt växer kunskapen, och kontakten

Kom på ett av våra träffar/blot, och lär dig mer :)

Ljus och frid

- skrivit av Korpöga

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar