Välkomna till Frejas Blotlag

Detta är Frejas Blotlags blogg - här kommer information om kommande blot, hötider och träffar.
Men här kommer det även finnas utrymme för tankar och ord om asatro och sed.

Äring och frid!

torsdag 9 oktober 2014

Sed i vardagen

Dagar som dessa
då regnet öser ned
mörkret blir tätare dag för dag
maken jobbar kväll
jag har ätit massor med socker dagarna innan, trots min i vanliga fall kolhydratfattiga kost
både jag och barnen är trötta efter heldag på jobb/dagis/skola

Då tänder jag ett ljus och bjuder in Siv,
med bönen om att få fylla mitt hem med glädje, kärlek och trygghet

Mina axlar sjunker och jag släpper all prestige, steker jag falukorv och låter barnen äta macka med korv och jordnötsmör till middag.
Och allt känns bättre

 
 
 
 
/Linda på FrejasÖ

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar