Välkomna till Frejas Blotlag

Detta är Frejas Blotlags blogg - här kommer information om kommande blot, hötider och träffar.
Men här kommer det även finnas utrymme för tankar och ord om asatro och sed.

Äring och frid!

torsdag 13 december 2012

Sed i vardagen

Att ha egna ritualer och rutiner är ett bra sätt för att få in seden i sin vardag.

Jag brukar utföra en 'morgonhälsning' varje dag - det är nog det som stärker mig mest under en vardag.
Min morgonhälsning går ut på att jag vänder mig mot gryningen och helt enkelt säger att jag välkomnar gryningen och solen och jag tackar för att jag lever och har vaknat. Ibland tackar jag för mer, tex för att jag har rent vatten att dricka, bra mat att äta och ett varmt hem att bo i.

Det finns mycket att vara tacksam för, mycket som är så lätt att glömma bort!
Min morgonhälsning hjälper mig att komma ihåg det, och ger en bra start på dagen.

/Linda på Frejas Ö

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar