Välkomna till Frejas Blotlag

Detta är Frejas Blotlags blogg - här kommer information om kommande blot, hötider och träffar.
Men här kommer det även finnas utrymme för tankar och ord om asatro och sed.

Äring och frid!

fredag 21 december 2012

Sed i vardagen

En kamrat till mig visade mig hur Seden på ett självklart sätt kan föras in i vardagen.
Han visade mig genom sina handlingar prov på hur tacksamheten i Seden inte bara ska riktas mot gudarna/världen utan också mot våra medmänniskor.

Utan att gå in på detaljer så hade en person hjälpt honom utan att han hade bett om hjälpen,
och som tack hade min kamrat någon dag senare överlämnat en gåva till honom,
som såklart hade uppskattas mycket!

Det är sådana små saker som behövs här i vår värld och vårt samhälle - sådana handlingar som stärker banden mellan människorna och som jag är säker på glädjer gudarna!

Så tack min vän för att du visar mig hur jag ska utvecklas mer i Seden!

/Linda på FrejasÖ

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar